tisdag 21 juni 2011

var dags rum










Här hänger vi mycket. Det tittas på Bamse, Pippi och Mumin. Min plats är hörnan, där jag sitter med datorn i knäet på kvällarna. En gång slängde två ungar en snöboll på rutan bakom min rygg. Då hutade jag genom fönstret. Dom sprang. Jag undrar om jag är häxan i pepparkakshuset nu. Golvet vill jag ta bort. Undergolvets plankor ska fram och målas som i resten av huset. Men nu finns ingen ork. Bända fiskbensparkett. Roligare saker kan jag tänka mig när solen skiner ute. Tavelväggen är under framväxt.  Svenskt Tenn elefant har gått från att vara stolsdyneöverdrag till kudde. Bra med multifunktion. Kuddarna är i övrigt från Afroart, som jag verkligen gillar.


5 kommentarer:

  1. Du har fint! Älskar den ärggröna färgen på postern som går igen i kudden. Det ger ro. Tack för att du delar med dig!

    Någon häxa är du knappast;-)

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen jättefint ut!! Fräsch och härligt! Och du, vilka fina fönster ni har. Måste kännas skönt att ha såna ljusinsläpp när dagarna blir kortare och det mörknar ute. :)

    Jag är gärna en häxa om det är vad man blir när man säger ifrån och står upp för sin sak. :)

    Kram på dig!
    //Helena

    SvaraRadera
  3. Mycket fina bilder och blogg!

    SvaraRadera
  4. Underbara fönster och urmysig soffhörna. Ser verkligen ut som ett ställe för avkoppling. Perfekt plats för en "hutar-häxa" att vila upp sig på. ; )

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder och underbar höra, förstår att ni trivs där:)

    Ha en skön midsommar! Kram Therese

    SvaraRadera