onsdag 11 april 2012

Danska formgivare: Meyer Lavigne, keramik med budskap

Happy days

Stylistduon, tillika formgivarduon Meyer-Lavigne utgörs av Sabine Lavigne och Kristine Meyer, båda utbildade på Copenhagen School of Design. Jag fastnade för deras arbete med det härliga hemmet jag skrev om här och hittade på så sätt deras fantasifulla och lekfulla keramiska kreationer.


Och som en slump visade det sig att de skapar en produkt jag letat efter: en kruka med ansiktsform. Flower me happy pot - Jørgen ligger nu på min önskelista då mitt hjärta bankade en smula snabbare för honom.

Jørgen

Bland Meyer- Lavignes övriga verk finns tallrikar, vaser och koppar, alla unika och med olika teman. En annan favorit är sparbössorna Need more - think twice som bara har en myntöppning, för att få ut pengarna och kunna köpa något måste ägaren slå sönder sparbössan. Jag gillar verkligen underfundigheten och budskapet om eftertänksamhet som dessa fina små figurer förmedlar.


Need More - Think Twice

Serien Happy Days med motiv av djur, där varje föremål berättar en unik historia. Fint och sagolikt:

Produktion av Happy Days kollektionen

Samtliga fotografier från MeyerLavigne.

Danish design- and styling duo Meyer Lavigne, founded by Sabine Lavigne and Kristine Meyer is the stylist team behind my easter apartment in Copenhagen. Meyer Lavigne also creates the most imaginative and creative ceramics. One of my favorites are the money boxes Need More - Think Twice that has a coin slot but to spend your money you'll need to break the money box. I really like the message it's sending. Jørgen, Flower me happy pot is also one of my favorites.

3 kommentarer:

  1. Vilka finheter! Älskar muggarna. Vem blir inte pigg och glad av dem till morgonkaffet?!

    SvaraRadera
  2. Men så lustigt! Jag är också på jakt efter en ansiktsformad kruka! Så Jørgen, yes!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. jisses vilka söta grejer.. cravings! :)

    SvaraRadera