söndag 8 april 2012

Påskfärgad lägenhet från Boligliv

foto: Johan Rosenmunde, styling: Meyer-Lavigne, Boligliv
Efter att ha spenderat några dagar i Köpenhamn är nu danofilen (heter det så?) i mig i full blom. Jag samlade på mig en hög med danska inredningsmagasin, vandrade runt med mobilkameran i högsta hugg och länsade hyllorna på Hay Shop. Och drömmer om att flytta till Köpenhamn och gå på Kvindecafe mittemot restaurang Pastis där jag äter havskräftor varje dag. Detta hem från Boligmagasinet är ett sånt där riktigt danskt charmigt hem som jag gillar med en del coola lösningar. Plywood-väggen, cykeln i taket.... Så smuk! Senaste Boligliv har även ett riktigt bra reportage med en terrass i tre stilar som jag blev väldigt inspirerad av.







2 kommentarer:

  1. Bilder helt i min smak, jättefina! Och vad skoj att åka till Danmark!

    SvaraRadera
  2. Åå, vad härligt det låter. Här har du en till danofil!
    Ge mig gärna mer från din resa :-)
    Ha en fortsatt fin påsk. Kram.

    SvaraRadera