tisdag 12 juni 2012

Stökigt värre

Jag plockar och plockar men det är prylar överallt. Jag som gillar ordning. På ytan. Garderoberna här hemma är oftast i totalt kaos, det är ju där jag slänger in saker som inte får ligga framme. Jag kan nog ana vad Freud skulle säga om detta. Ordning på ytan, kaos under ytan. Jo jo, det skulle nog vara något att bita i...

Men just nu får jag nöja mig med att ta mig igenom byggdammet och hitta högar med saker. Som den här kuddhögen på golvet i vårt sovrum. Ganska fin kuddhög faktiskt. Det måste väl ändå vara ett gott tecken? Att jag hittar lite fint i stöket?




I am constantly trying to sort through things. But it just seems like there are to many things lying about right now. And I am not one for messiness. I like order and clean surfaces. At least as far as you can see. Below the surface, in the closets, cabinets and lockers, thats where all the things I clean away end up. Oh, I can see the diagnosis of Freud.  Order on surface, chaos within. Yup, I get it... 


For now I'll make do with the building dust and finding small piles of things eveywhere. Like this pile of pillows on the floor in our bedroom. Quite nice actually. That must be a good sign? Being able to see beauty in the mess? 

6 kommentarer:

  1. Det är så man måste tänka för att ta sig genom det byggstökiga. Små öar av finheter mitt i det röriga.
    Och skönt att höra att jag inte är ensam om att proppa in saker i garderoberna. Börjar bli lite fullt nu bara, bakom dörrarna... Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland måste man röja bland det bortröjda, och då brukar jag hitta saker som kan få stå framme ett tag...:-)

      Radera
  2. Hahaha, my god vad du låter som mig ;)
    Jag vill också alltid ha ordning på ytan, men i garderoben ser det fruktansvärt ut!! Blir alltid lika frustrerad när jag ska ha grejor där...

    Och du.. av samma anledning som du blev jag lite extra förälskad i stationen i mitt inlägg idag; Uteplatsen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev inspirerad! Det blir ett inlägg på temat altan med tak! :-)

      Radera